Skip to main content

Steeds meer Vlamingen zoeken hulp bij zoektocht naar een betrouwbare aannemer

Sinds de lancering in 2017 heeft Trustup, een innovatief platform dat (ver)bouwers verbindt met gecertificeerde vakmannen, een exponentiële groei doorgemaakt. In slechts zeven jaar tijd is het bezoekersaantal opgelopen tot meer dan 160.000 per maand, waaronder een aanzienlijk aantal Vlamingen.

De significante toename in Vlaamse gebruikers kan worden toegeschreven aan de groeiende uitdagingen in het vinden van betrouwbare vakmensen zoals loodgieters en elektriciens. Voeg daarbij de toenemende verhalen over onvoltooide bouwprojecten en onbetrouwbare aannemers, en het wordt duidelijk waarom er steeds meer vraag is naar een platform als Trustup, dat huiseigenaren of huurders verbindt met gecertificeerde bouwondernemers en dat garant staat voor kwaliteit en betrouwbaarheid in een markt die vraagt om transparantie.

Sébastien Remacle, oprichter en CEO van Trustup

“Elke renovatie zou een spannende reis naar een verbeterd thuis moeten zijn,” zegt Sébastien Remacle, oprichter en CEO van Trustup.“Jammer genoeg is er in vele gevallen eerder sprake van teleurstelling omdat men geen vakmannen vindt of omdat de afgesproken werken niet of slechts gedeeltelijk worden afgewerkt. Trustup wil daar iets aan doen door transparantie, betrouwbaarheid en vertrouwen te bieden.”

Vandaag vinden zo’n 25.000 Vlamingen per maand op een organische wijze hun weg naar Trustup, en hebben 950 van hen een vakman via het platform ingeschakeld. Om de service aan Vlaamse klanten verder te verbeteren en de groeiambities in Vlaanderen te ondersteunen, opent Trustup nu ook een kantoor in Leuven.

Het vinden van een geschikte vakman voor renovatie- en bouwprojecten kan een complexe opgave zijn. Overvolle orderboeken en lange wachttijden maken het moeilijk om de juiste vakman te vinden. Bij wie er uiteindelijk één vindt, rijst de cruciale vraag: is deze betrouwbaar?

Trustup probeert hier verandering in te brengen door vakmensen eerst grondig te screenen vooraleer ze voor te stellen op hun platform. Dit proces omvat onder andere een analyse van de financiële gezondheid en een controle op eerdere betrokkenheid bij faillissementen.

Het platform is te vergelijken met Booking.com, maar dan toegespitst op de bouwsector. Klanten kunnen na afloop van hun project beoordelingen en reviews achterlaten, wat essentiële informatie biedt voor toekomstige gebruikers die op zoek zijn naar kwaliteit en betrouwbaarheid.

Daarnaast benadrukt Trustup het belang van persoonlijk contact en gebruiksgemak. Potentiële klanten vullen online een reeks vragen in om hun behoeften duidelijk te maken. Deze vragen richten zich op zaken als het soort vakman dat gezocht wordt, de locatie, de reden voor de aanvraag, het gewenste tijdstip voor de werkzaamheden en een projectomschrijving. Een telefonisch intakegesprek volgt, waarbij de aanvraag direct aan de meest geschikte ondernemers wordt gekoppeld. Dit alles maakt het zoeken naar de juiste vakman minder omslachtig en transparanter dan ooit tevoren.

Ook voor de vakman biedt de aanpak van Trustup heel wat voordelen. Ze krijgen immers gescreende kwalitatieve opportuniteiten aangereikt waardoor ze hun eigen zoektocht naar nieuwe verbouwers kunnen terugschroeven. Inmiddels bieden al meer dan 4.000 bouwondernemers hun diensten aan via het platform.

Indien gewenst kunnen ze zich ook op Trustup Pro abonneren, een beheertool die kleine ondernemingen uit de sector in staat stelt om hun interne processen – van offerte tot facturatie – maximaal te vereenvoudigen en automatiseren. Hierdoor kunnen de bouw- en verbouw professionals zich focussen op hun kernactiviteit en administratie tot een minimum beperken. Dat hier nood aan is blijkt, want Trustup biedt deze tool al aan meer dan 2.000 klanten aan.

ELI

Author ELI

More posts by ELI