- Omdat de decembermaand vaak stress, last minute shopping en onnodige cadeaus oplevert, introduceert Trade Republic als eerste bank de mogelijkheid binnen een paar kliks in de app cadeaus te geven die echt lang meegaan.
- Met de nieuwe cadeaufunctie van Trade Republic kunnen gebruikers aandelen en ETF’s schenken die in de loop der jaren in waarde kunnen groeien en een zinvolle bijdrage kunnen leveren aan de financiële onafhankelijkheid van hun dierbaren.
- Geschenken kunnen worden gepersonaliseerd en worden gegeven aan familie en vrienden die al een Trade Republic rekening of er een kunnen openen.
Net op tijd voor de feestdagen kunnen klanten nu Trade Republic’s nieuwe cadeaufunctie gebruiken om aandelen en ETF’s te geven met slechts een paar klikken in de app. Zowel bestaande klanten als geïnteresseerde klanten kunnen hiermee een cadeau krijgen om hun beleggingsreis te ondersteunen. De bank stelt haar klanten zo in staat om een cadeau te geven dat een bijdrage levert aan het het lange termijn vermogen van hun vrienden.
“Voor velen is de kerstperiode een tijd geworden van gehaast winkelen om snel cadeaus te vinden die vaak onnodig of ondergewaardeerd zijn. Bij Trade Republic willen we een verschuiving teweegbrengen naar geschenken die lang meegaan en die ook een betekenisvol zijn lang na de feestelijkheden”, zegt Christian Hecker, mede-oprichter van Trade Republic. “Als je je dierbaren een aandeel schenkt om hun beleggingsreis te beginnen, heeft dat nog vele jaren een positieve impact op hun vermogen.”
De nieuwe functie is nu beschikbaar voor alle Trade Republic gebruikers en maakt het schenken van aandelen en ETF’s makkelijker dan ooit tevoren. In de app kunnen gebruikers een aandeel of ETF selecteren, het bedrag bepalen en de ontvanger specificeren. Met een persoonlijke boodschap kan dit cadeau direct worden gedeeld via de app, of – voor niet-Trade Republic gebruikers – via e-mail of als geprinte cadeaukaart voor onder de kerstboom. Een bijzonder handige functie is de mogelijkheid om cadeaus van tevoren in te plannen, zodat klanten vandaag nog voor de verrassing van morgen kunnen zorgen.
De lancering van de nieuwe functie gaat gepaard met een campagne rond de “Wealthman”, die in tegenstelling tot de Kerstman alleen cadeaus geeft die lang meegaan. Met deze campagne stuurt Trade Republic een boodschap: je kunt ook cadeaus geven die lang waarde blijven houden en niet alleen korte termijn plezier opleveren. Een gedachte die perfect aansluit bij de geest van de kerstperiode. Het is de eerste uitgebreide video die intern is geproduceerd.